Ha van arculatod, akkor nincs más dolgod, mint a kidolgozott designt “lekoppintani”
Akkor leszel jól azonosítható, ha mindenhol UGYANAZT látják rólad, színt, betűtípust (fontot), mintákat, képi világot. MINDENT. Akik összevissza használnak mindenféle színekben, stílusokban vizuális eszközöket ők amatőrnek hatnak.
Van egy nagyon rossz hírem. Ha tartalom, plakát, eseményborító gyártás közben hiába látsz meg valami tömör gyönyör fontot (betűtípust) azt csak úgy me’ tetszik, NE használd.
Gondold át ha csak a Coca-Cola pirosat meglátod, már tudod, hogy Coca-Cola. A magentáról ne is beszéljünk. És akkor ezek csak színek. Ugyanez a helyzet a betűkkel. Egyszer te is lehetsz ilyen nagy. Mondjuk addig biztos lesz pár arculat újragondolás.
Forrás és olvasnivaló a témában: https://www.zwoelf.hu/blog/ikea-valtozo-valtozatlansag
1983 után szinte ugyanez maradt az IKEA. Csak egyszerűsítettek. De érted, 1983 óta. 40-50 éve.
Egy ilyen lekoppintható sheetet most fogjuk kikreatívkodni magunkból. Utána tényleg már csak használni kell. Ne alkoss új dolgot, színt, fontot, megjelenést. Legyél következetes. Megtérül.
Hidd el nehezebb lesz ellenállni, mint gondolnád 🙂
Kizárólag azokat a betűtípusokat használd, amiket meghatározunk.
Kizárólag azokat a színeket használd, amiket meghatározunk.
ITT GYŰJTSD AZ ARCULATI ELEMEIDET
Ez egy Canva arculattervező sablon. Csak neked. Ez végigvezet. Készíts másolatot és használd.
Ha kérdés van, írj nekem. Ha felfüggeszted a szerkesztést nyisd meg a Canvádat, ott lesz a főoldalon.
Social media felületeken is tartsd az arculati előírásokat. 7-szer kell találkozzanak veled, hogy megjegyezzenek. Ha mindig mást látnak, hogy jegyezzenek meg?
Mi van egy arculati táblában (BrandBoard)
- Cégfilozófia és cégkultúra: ezek a cég értékeit, küldetését, vízióját, céljait és belső működését határozzák meg. Igen, írd le. Pár évente érdemes újragondolni.
- Vizuális jegyek: ezek a cég logója, színvilága, betűtípusa, tipográfiája, nyomtatványai, épületei, formaruhái, járművei stb., amelyek a cég egyediségét és stílusát tükrözik.
- Vállalati (igen te mostantól “vállalat” (is) vagy) kommunikáció: ez a cég kifelé és befelé irányuló üzeneteit, reklámjait, PR tevékenységeit, weboldalát, közösségi média jelenlétét stb. foglalja magában.
- Vállalati magatartás: ez a cég viselkedését, etikáját, társadalmi felelősségvállalását, ügyfélkapcsolatát stb. jelenti.
Egy kis- és középvállalkozás (kkv) számára is fontos egy jól kialakított céges arculat, mert ezzel több előnyt is elérhet.
Itt most jön néhány közhely puffogtatás, de az a helyzet, hogy ez tényleg így van.
- Megkülönbözteti magát a versenytársaktól, és kiemeli azokat az erősségeit, amelyekkel vonzóbbá teheti magát a potenciális ügyfelek számára.
- Növeli az ismertségét és a bizalmat, mert egy egységes és professzionális arculat hitelességet és minőséget sugall.
- Erősíti a lojalitást, mert egy jól felismerhető és szimpatikus arculat hozzájárul ahhoz, hogy az ügyfelek hűségesek maradjanak a céghez.
- Javítja a belső kohéziót, mert egy világosan meghatározott cégfilozófia és cégkultúra segít az alkalmazottak motiválásában és elkötelezettségében.
Az arculati színek és fontok fontos részei a vizuális jegyeknek, mert ezekkel lehet kifejezni a cég hangulatát, személyiségét és üzenetét. Az arculati színeknek és fontoknak harmonizálniuk kell egymással és a logóval is. Előnyök:
- Segítik az azonosítást, mert egy jól megválasztott szín- és betűkombinációval könnyebben felismerhetővé válik a cég neve, logója vagy reklámja. Ugye szeretnéd, hogy a digitális megjelenésedről is azonnal beégjen, hogy te vagy az nem a szomszéd Gizike?
- Érdeklődést keltenek, mert egy látványos és figyelemfelkeltő szín- és betűhasználattal felkelthetik az ügyfelek kíváncsiságát és érzéseit. De azért legyen az a tartalom is értékes ám. 🙂
- Kommunikálnak, mert egyes színeknek és betűtípusoknak jelentése vagy asszociációja van, amelyekkel átadhatók bizonyos üzenetek vagy értékek.
Összegzés
Ha meg van előre határozva, hogy mi a te betűcsaládod, színeid, akkor könnyebb lesz tartalmat gyártani, mert nem kell akkor megszülni, hogy mi is nézne ki jól, mivel vagy önazonos.
Könnyebb lesz bármit elkészíteni a vállalkozásodnak, mert MINDENHOL UGYANAZT kell használni csak más elrendezésben.