Az első kampánytervezés mindig rettegett.
Készülj fel, hogy hogyan tervezz kampányt
Itt van egy kis sorvezető:
0. Ezt itt nyomtasd ki, úgy, hogy tudj jegyzetelni. Készülj fel rá, hogy leülsz és megtervezed az egészet és készülj fel rá, hogy ez bármikor megváltozhat.
-
Célközönség meghatározás, jó esetben van (email)lista
A weboldalad elsődleges funkciója, hogy gyűjtse a feliratkozókat. Azokat az emailcímeket és tulajdonosaikat, akik potenciális vevőid. Akiknek rád van szükségük. Win-win helyzet.
A kinek való a termékedre nem az a jó válasz, hogy bárkinek/mindenkinek. Ha bárkinek, akkor senkinek.
Ha nincs akkor kénytelen leszel a Facebook, Instagram algoritmusra vagy fizetett hirdetésekre támaszkodni. Ugye ez nem hangzik túl jól? Építs listát! Írj blogot! Ha nincs, gondold át, ki a te célközönséged és ami a legfontosabb hol éred el. -
Tervezd meg az ajánlatodat
Ez lehet szolgáltatás, termék, szolgáltatás + termék, ami már egy csomagajánlat. Nagyon izgalmasnak és jónak kell lennie. Ha nincs listád, indulj és keresd meg a te ideális vásárlódat. A Social Median, közösségben, rendezvényeken, bárhol.
Mérd fel az igényeket. Mire vágyik?
Mert nem az a fontos, hogy mit tudnál nekik eladni, hanem, hogy mire van szükségük.
Óriási különbség. Mi a legnagyobb problémája, amit te most egy csapásra meg fogsz oldani. Akár meg is kérdezheted tőle. -
Kizárólagosság
Nagyon fontos, hogy betartsd, hogy csak akkor lehet megvenni a terméket, amikor ki van rá jelölve az idősáv. Tehát csak vasárnap lehet kapni. Csak hétfő délután. Csak 3 napig. Stb. Miért fontos ez? Mert bekapcsolnak az ösztönök. Nem szeretnénk lemaradni. És lehet, hogy nálad bekapcsol a jaj nem szeretnék ennyire direktben értékesíteni.
Ha jól kutattál piacot, akkor pontosan tudod, hogy akinek Te most kampányolsz, azokon tulajdonképpen segítesz miközben megfizetik a tudásod/időd. -
Újdonság
Akkor vagy eredményesebb ha ez a terméked csak a kampány időszakában “létezik”. Csak ilyenkor kapható (pl ebben a konstrukcióban). Az a legjobb ha két max három féle konstrukcióban kapható. Van választás, de a választás erősen véges. Kevesebb frusztráció.
Minél izgalmasabb az ajánlat a célpiacodnak, annál jobban fog teljesíteni a kampány. De fontos, hogy ez tényleg nekik szóljon. Csináld meg rendesen a piackutatást. Lépj be csoportokba, beszélgess, kapcsolódj, kérdezz, segíts. -
A kampány “hangja”
A kampány alapja az embertől emberig történő kommunikáció: a blogodat nem írhatja “valaki”, az e-mailjeidet nem küldheti egy arctalan feladó, meg kell találni azt, akit a célpiac ismer és elfogad. Lehetőleg ez a valaki Te vagy.
Minden vásárlás érzelmeken alapul.
Az a cél, hogy mire elérkezik az értékesítési ablak, addigra már egy meghozott vásárlási döntés legyen a javadra. Ehhez nem elég, hogy egyszer kiposztolod, hogy lesz majd ám vásárlási lehetőség. A csapból is folyni érdemes, mert nem lát mindenki mindent.
Javasolt posztban, storyban, emailben, videóban és minden lehetséges csatornán csak a kampányt tolni. Ilyenkor minden más OFF. Tilos olyat kommunikálni, ami nem kapcsolódik a kampányhoz.
Ha jó vagy abban amit csinálsz (ha nem akkor ne csináld), akkor szakértőként tudsz megjelenni ebben a folyamatban. A határozott egyéniségekhez pedig vonzódunk.Egy igazán fontos dolog még így utoljára.
Legyen történeted. Amit jó követni. Ami érdekes. Ami Te vagy és a célpiacodnak szól.