Az első kampánytervezés mindig rettegett.

Készülj fel, hogy hogyan tervezz kampányt

Itt van egy kis sorvezető:

0. Ezt itt nyomtasd ki, úgy, hogy tudj jegyzetelni. Készülj fel rá, hogy leülsz és megtervezed az egészet és készülj fel rá, hogy ez bármikor megváltozhat.

 

  1. Célközönség meghatározás, jó esetben van (email)lista

    A weboldalad elsődleges funkciója, hogy gyűjtse a feliratkozókat. Azokat az emailcímeket és tulajdonosaikat, akik potenciális vevőid. Akiknek rád van szükségük. Win-win helyzet.

    A kinek való a termékedre nem az a jó válasz, hogy bárkinek/mindenkinek. Ha bárkinek, akkor senkinek.

    Ha nincs akkor kénytelen leszel a Facebook, Instagram algoritmusra vagy fizetett hirdetésekre támaszkodni. Ugye ez nem hangzik túl jól? Építs listát! Írj blogot! Ha nincs, gondold át, ki a te célközönséged és ami a legfontosabb hol éred el.

  2. Tervezd meg az ajánlatodat

    Ez lehet szolgáltatás, termék, szolgáltatás + termék, ami már egy csomagajánlat. Nagyon izgalmasnak és jónak kell lennie. Ha nincs listád, indulj és keresd meg a te ideális vásárlódat. A Social Median, közösségben, rendezvényeken, bárhol.

    Mérd fel az igényeket. Mire vágyik?

    Mert nem az a fontos, hogy mit tudnál nekik eladni, hanem, hogy mire van szükségük.

    Óriási különbség. Mi a legnagyobb problémája, amit te most egy csapásra meg fogsz oldani. Akár meg is kérdezheted tőle.

  3. Kizárólagosság

    Nagyon fontos, hogy betartsd, hogy csak akkor lehet megvenni a terméket, amikor ki van rá jelölve az idősáv. Tehát csak vasárnap lehet kapni. Csak hétfő délután. Csak 3 napig. Stb. Miért fontos ez? Mert bekapcsolnak az ösztönök. Nem szeretnénk lemaradni. És lehet, hogy nálad bekapcsol a jaj nem szeretnék ennyire direktben értékesíteni.
    Ha jól kutattál piacot, akkor pontosan tudod, hogy akinek Te most kampányolsz, azokon tulajdonképpen segítesz miközben megfizetik a tudásod/időd.

  4. Újdonság

    Akkor vagy eredményesebb ha ez a terméked csak a kampány időszakában “létezik”. Csak ilyenkor kapható (pl ebben a konstrukcióban). Az a legjobb ha két max három féle konstrukcióban kapható. Van választás, de a választás erősen véges. Kevesebb frusztráció.
    Minél izgalmasabb az ajánlat a célpiacodnak, annál jobban fog teljesíteni a kampány. De fontos, hogy ez tényleg nekik szóljon. Csináld meg rendesen a piackutatást. Lépj be csoportokba, beszélgess, kapcsolódj, kérdezz, segíts.

  5. A kampány “hangja”

    A kampány alapja az embertől emberig történő kommunikáció: a blogodat nem írhatja “valaki”, az e-mailjeidet nem küldheti egy arctalan feladó, meg kell találni azt, akit a célpiac ismer és elfogad. Lehetőleg ez a valaki Te vagy.

    Minden vásárlás érzelmeken alapul.

    Az a cél, hogy mire elérkezik az értékesítési ablak, addigra már egy meghozott vásárlási döntés legyen a javadra. Ehhez nem elég, hogy egyszer kiposztolod, hogy lesz majd ám vásárlási lehetőség. A csapból is folyni érdemes, mert nem lát mindenki mindent.
    Javasolt posztban, storyban, emailben, videóban és minden lehetséges csatornán csak a kampányt tolni. Ilyenkor minden más OFF. Tilos olyat kommunikálni, ami nem kapcsolódik a kampányhoz.
    Ha jó vagy abban amit csinálsz (ha nem akkor ne csináld), akkor szakértőként tudsz megjelenni ebben a folyamatban. A határozott egyéniségekhez pedig vonzódunk.

    Egy igazán fontos dolog még így utoljára.
    Legyen történeted. Amit jó követni. Ami érdekes. Ami Te vagy és a célpiacodnak szól.