"Jó gyorsan." - Ja, nem.

Hogyan válassz grafikust?

Grafikus? Az pontosan mi is? Az, aki naphosszat egy asztal fölé görnyedve rajzolgat?

A válasz: esetleg.

A grafikus szakma egy nagyon szerteágazó terület, így a grafikus szakemberek általában megjelölik, mi is az ő igazi szakirányuk.

Amikor egy vállalkozás eljut arra a pontra, hogy szakmai segítséget kérjen, akkor ebben az esetben grafikus dizájnerről beszélünk.

Egy jól megtervezett és kivitelezett honlap, továbbá egy könnyen értelmezhető logó nagyon sokat tud dobni egy vállalkozás megítélésén. De tényleg.

logo design fail montsat

Grafikus többféleképp lehet valaki

A középfokú képzettség OKJ-s tanfolyamon keresztül szerezhető, viszont a felsőfokú végzettség ez esetben is, mint a legtöbb szakmában, főiskolát és egyetemet jelent.

Fontos azonban kiemelni a különbségeket a képzések mélységeit és minőségét illetően. Belátható, hogy a felsőoktatásban 3 év alatt jóval több ismeretre és egyben gyakorlatra is tehetnek szert a tanulók, szemben az 1 éves OKJ-s kurzussal. 

A diplomás grafikus

nem csak naprakész tudással rendelkezik a legmodernebb képalkotó eszközökről, hanem megfelelő kreativitással és művészeti érzékkel is bír a minőségi munka kivitelezéséhez.

Ez természetesen általában árkülönbséget is jelenthet a gyakorlatban, viszont ez az élet számos területén előfordul, hogy bizonyos minőségű munkának meg kell fizetni az árát.

olcsobb grafika olcso grafika 1

Biztos hallottál már néhány hajmeresztő sztorit, hogyan használták ki az állítólagos szakemberek az emberek jóindulatát és tájékozatlanságát és verték őket nem várt költségekbe, esetleg előrefizetést kértek és munkafolyamat közepén felszívódtak.

A továbbiakban szeretnék neked néhány hasznos tanácsot adni ahhoz, hogy a hasonló helyzeteket messziről elkerülhesd és tényleg a hozzád leginkább illő emberrel dolgozhass együtt.

Mire kell figyelni a szakember kiválasztásánál? 

  • Határozd meg magadban pontosan mi az, amire fel akarod kérni. Nem zúdíthatsz egy emberre túl sokféle dizájn jellegű munkát!
  • Ha mégsem vagy biztos abban, milyen grafikai elemre lesz szükséged, ne félj tanácsot kérni!
  • Nézz utána a jelöltjeidnek, milyen portfólióval rendelkeznek és gondold át, hogy az adott stílus passzolna-e hozzád!
  • Kérj ajánlást olyan ismerőstől vagy vállalattól, ahol tetszik a grafika 
  • Kérj árajánlatot, ami tartalmazza a megbeszélt határidőket, módosítási lehetőségek számát!
  • Olvass utána az adott grafikus értékeléseinek!

Mielőtt elkezdenél dolgozni a kiválasztott szakemberrel, ülj le egy kicsit és gondold át mit szeretnél!

Kovacs Zsu grafika marketing webdesign 10

Fogalmazd meg magadban mit szeretnél elérni az adott grafikai elemmel, legyen az egy logó vagy webshop design. Következő lépésként légy a lehető legőszintébb magaddal és határozd meg a valós büdzsédet. A másik fontos tényező pedig a határidő. A saját preferenciád legyen az alap és az alapján már tudsz szűrni a beérkezett ajánlatokból.

Mire kell figyelni, amikor már elkezdődött a közös munka?

  • Fogadd bizalmadba a grafikusodat!
  • Ne félj kifejezni, ha valami nem pont az elképzelésednek megfelelő, hiszen mindkettőtök célja az elégedettség!

Amikor már megvan az utolsó néhány jelölted, tegyél fel néhány speciálisan rád, illetve a termékedre vonatkozó kérdést és nézd meg milyen válaszokat kapsz rá. Innentől hallgass a megérzéseidre és azt válaszd, aki a leglelkesebben és leginkább a te gondolkodásodhoz illő válaszokat adja, hiszen később, mikor együtt dolgoztok, fontos, hogy egy rugóra járjon az agyatok.

Sikeres lesz a kooperáció, ha egymásra tudtok hangolódni és így a grafikus is tud a vevő fejével gondolkodni, valamint a vevő is megkapja, amit kért.